اجتماعیاخباراستان هاگزارشویژه

شهردار شیراز خبرنگار شد و رسانه ها پاسخگو

به گزارش غذا و تغذیه نقل از شهرمردم ، جلال الدین عرفانی -خبرنگار شهر مردم، سال گذشته بود که در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه شهری به مناسبت روز خبرنگار شهردار شیراز دست به دوربین شد و خود تصویربرداری بخشی از مراسم را انجام داد،تا این بار خبرنگاران سوژه قاب عکس شهردارشوند، اما این پایان تابوشکنی شهردار شیراز نبود و محمد حسن اسدی امسال دست به دوربین نشد اما در عوض به جای آنکه پاسخگوی خبرنگاران باشد، خود در کسوت سوال کننده سوالاتی را در خصوص شهر شیراز با  برخی خبرنگاران از جمله جلال الدین عرفانی خبرنگار روزنامه شهر مردم، لیلا غضنفری خبرنگار روزنامه سبحان، زهرا جعفری خبرنگار روزنامه عصر مردم، هاجر بیات خبرنگار روزنامه ابتکار جنوب در میان گذاشت و از آنها خواست این بار آنها به این سوالات پاسخ دهند. پاسخ‌هایی که شاید هر کدام از دل افکار عمومی شهر بر آمده و بر زبان خبرنگاران جاری شد و  خود موجب رفع مشکلی و گشوده شدن راهی نو برای مدیریت شهر شود.

تفاوت شیراز 1400 با شیراز 1404  در ابعاد مختلف؟  ارزیابی کسب درآمد و دخل و خرج توسط شهرداری تا  ارایه پیشنهاد برای اقدامات مدیریت شهری برای حفظ میراث تاریخی شهر شیراز و البته راه‌های ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان. شهردار شیراز همچنین در این جلسه در خصوص مشکلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی برای تاکسیداران شهر گفت: امروز بیش از ده هزار تاکسی در شهر شیراز فعال است و در میان تمام کلان شهرها طی ۲سال گذشته شیراز تنها شهری است که توانسته بیش از 2 هزار تاکسی را نوسازی و  وارد ناوگان تاکسیرانی کند، این در حالی است که صد میلیون وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیون تسیلات با نرخ صفر درصد هم به این امر اختصاص داده است.

*بدون نگرانی نقد کنید

رئیس شورای شهر شیراز هم در این مراسم با اشاره  به اهمیت نقش رسانه‌ها در تحلیل دقیق، روایت صحیح و جهت‌دهی افکار عمومی گفت: بدون همکاری رسانه‌ها موفقیت مدیریت شهری محقق نمی‌شود و رسانه‌ها هرگز از مدیریت شهری  حذف‌پذیر نیستند.

سیدابراهیم حسینی با تاکید بر  اهمیت کسب اطلاعات دقیق و تحلیل درست مسائل افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها باید فراتر از صرف نقل اخبار، مهارت روایتگری، کیفیت‌بخشی، طراحی تیتر، جمع‌بندی و زمان‌شناسی مسئله را در کار خود به کار بگیرند. داشتن شجاعت در بیان و توانمندی تحلیل و جهت‌دهی افکار عمومی، از شاخص‌های یک رسانه قوی است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری انتشار خبرها  در افکار عمومی افزود: تأثیر مثبت یا منفی رسانه‌ها به مهارت خبرنگار در انتخاب تصویر، جمله‌بندی و نتیجه‌گیری وابسته است و این کار برای هرکسی نیست. در شرایط بحرانی و جنگ، مردم بیش از هر چیز به آرامش و ارسال پیام‌های امید نیاز دارند و رسانه‌ها می‌توانند در این مسیر به مدیران شهری کمک کنند.

حسینی تصریح کرد: مدیریت شهری بدون همکاری رسانه‌ها هرگز نمی‌تواند موفقیت واقعی و شرعی داشته باشد و اگر کسی بخواهد رسانه‌ها را از مدیریت حذف کند، تلاشش بی‌نتیجه است و این حذف نشدنی بودن جایگاه رسانه‌ها را مستحکم‌تر خواهد کرد.

وی با تاکید بر تعلق خاطر اصحاب رسانه به شهر و مردم خطاب به خبرنگاران گفت: در چهار سال گذشته نهایت تعهد و دلسوزی شما را نسبت به شهر دیده‌ام و به صراحت می‌گویم که شخصیت شما در اوج توافق و مسئولیت‌پذیری است. خواهش من این است که این تعهد و صراحت لهجه و دلسوزی را حفظ کنید و در دفاع از مردم و ارزش‌های شهر، کوتاه نیایید.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: نقد کنید، انتقال خبر دهید، بدون نگرانی از اینکه چه کسی خوشحال یا ناراحت می‌شود، ایستادگی کنید و به امید خدا این شهر که شهر همه خوبی‌هاست، به الگوی کمی و کیفی در ایران اسلامی، جهان اسلام و حتی کره زمین تبدیل شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا