بیش از ۵۰ درصد تماسها با شماره ۱۱۲ امداد مزاحمان تلفنی هستند
![](https://ghazavataghzieh.ir/wp-content/uploads/2024/10/d8a8db8cd8b4-d8a7d8b2-dbb5dbb0-d8afd8b1d8b5d8af-d8aad985d8a7d8b3d987d8a7-d8a8d8a7-d8b4d985d8a7d8b1d987-dbb1dbb1dbb2-d8a7d985d8af_6715fbafac6df.jpeg)
به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳، بیشاز ۴۰۵ هزار مرتبه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس گرفته شده است که ۵۱ درصد این تماسها جنبه مزاحمت داشته است.
وی افزود: حدود ۱۲ درصد از تماسها با شماره ۱۱۲ برای دریافت راهنمایی بوده و فقط حدود ۴ درصد تماسها منجر به انجام مأموریت و عملیات امدادی شده است.
این مقام مسئول در هلال احمر خاطرنشان کرد: سایر تماسها نیز مربوط به پیگیری گزارشها و یا تماسهای نامرتبط با حوزه تخصصی هلال احمر بوده و در این مدت صرفاً یک تماس به صورت نیمه تمام باقی مانده است.
محمودی توضیح داد: شماره ۱۱۲ هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان است و بلافاصله پس از تماس با شماره ۱۱۲، جمعیت هلال احمر نزدیکترین تیمهای امدادی را پایش کرده و به محل حادثه اعزام میکند.
وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا شماره تماس ۱۱۲ را به علت تست موبایل مشغول نکرده تا حادثه دیدگان بتوانند به راحتی با اپراتور هلال احمر ارتباط برقرار کنند.