ضرورت توجه مدارس غیردولتی به موضوع مقاومت
![](https://ghazavataghzieh.ir/wp-content/uploads/2024/12/d8b6d8b1d988d8b1d8aa-d8aad988d8acd987-d985d8afd8a7d8b1d8b3-d8badb8cd8b1d8afd988d984d8aadb8c-d8a8d987-d985d988d8b6d988d8b9-d985d982d8a7_674d9503dfd99.jpeg)
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده در شصتودومین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی به رونمایی از پویش ملی بر مدار مقاومت اشاره کرد و گفت: مدارس و مراکز غیردولتی و هیأت امنایی باید با مشارکت و همراهی در جریان این پویش ملی با محوریت مقاومت، فلسطین، لبنان و سوریه نقشآفرین و کنشگر باشند.
وی با بیان اینکه مطلوبسازی فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی و هیأت امنایی مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه به آموزش با محوریت کتابهای درسی و نقش معلم جهت پیشرفت تحصیلی دانشآموزان و رشد کمی و کیفی برنامههای مدارس باید کاربردی و اجرایی شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزشوپرورش به توسعه رشتههای فنیوحرفهای و افزایش مهارتآموزی در مدارس کشور اشاره کرد و ادامه داد: توانمندسازی دانشآموزان و هدایت تحصیلی مطلوب، فرصتی مناسب است تا رویکرد دانشآموزان به آینده شغلی و تحصیلی توأم با امیدواری باشد.
محمودزاده تحقق سند تحول بنیادین آموزشوپرورش و نقش آن در پیشرفت فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس را مهم دانست و عنوان کرد: دانشآموزان و معلمان نقش محوری در فرآیند یاددهی و یادگیری را برعهده دارند، بنابراین مدارس با توجه به تغییرات آزمون سراسری و تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاهها باید در راستای ارتقای کیفیت آموزش و افزایش سطح علمی و تراز میانگین نمرات دانشآموزان برنامهریزی و تلاش مضاعفی داشته باشند.